قدس آنلاین- بجنورد-سمانه محمدزاده ثانی: مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) برای مددجویان استان جذب شد.

جذب ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری برای مددجویان خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عباس اهرابی اظهار داشت: در سفرمقام معظم رهبری به استان حدود۴۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به نیازمندان استان اختصاص یافت که این تسهیلات به منظور رفاه حال نیازمندان استان و حل مشکلات آنان اختصاص یافت و در این سفر با خیر و برکت ۱۰ مصوبه جهت رسیدگی به وضعیت مددجویان پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ مصوبه برای رسیدگی به محرومان استان در این سفر با برکت پیش بینی شد گفت: برای عملیاتی شدن این مصوبات، کمیته امداد، دفتر مقام معظم رهبری و همچنین وزارت رفاه اعتبارات لازم را فراهم کردند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۱۱ میلیارد ریالی که برای ۱۰ مصوبه پیش بینی شده تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است که این رقم ۸۵ درصد از کل اعتبارات تخحصیصی را شامل می شود ،افزود:کمک‌های رهبری در بخش ‌های مختلف حمایتی به دو بخش تقسیم‌ شدکه بخشی از این کمک‌ها برای رفع مشکلات فوری مددجویان در همان ایام حضور معظم‌له در استان بود که شامل پرداخت عیدی به میزان ۱۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت  بود.
وی با اشاره به احداث سه مجتمع فرهنگی، ورزشی در شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین گفت: نهاد رهبری،وزارت رفاه و کمیته امداد متعهد پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال بودند که تمامی این اعتبار  تخصیص وجذب شد.
وی یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری را کمک به پرداخت دو هزار و۸۰۰ سری لوازم منزل با سرانه پنج  میلیون ریال به افراد تحت پوشش این نهاد عنوان کرد وافزود: کل اعتبارات اختصاص یافته در مصوبه خرید لوازم منزل برای مددجویان ، ۱۴ میلیارد ریال بودکه طی سال ۹۱ از این مصوبه، سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال از محل کمیته امداد و سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال از محل سفر رهبری برای خرید لوازم منزل اختصاص پیدا کرد ودرسال ۹۲ هم از این مصوبه هفت  میلیارد ریال دیگر از محل وزارت رفاه اختصاص یافت و این لوازم منزل در قالب اجاق گاز، آبگرمکن، تلویزیون، فرش، بخاری و یخچال خریداری و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
اهرابی با بیان این که اهدای دو هزار فقره جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر مصوبات این سفر معنوی بود، گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد مصوب شد که پنج میلیارد ریال آن توسط دفتر معظم‌له و پنج میلیارد ریال آن از محل منابع امداد و ۱۰ میلیارد ریال آن نیز از محل وزارت رفاه با سرانه ۱۰ میلیون ریال برای هر نوعروس طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ پیش‌بینی شد و صد درصد مصوبه محقق شده است.
وی یکی دیگر از این مصوبات را  کمک به لوله کشی گاز هزار و۴۰۰ واحد مسکونی با سرانه سه  میلیون ریال اعلام کرد و گفت: صددرصد این مصوبه  محقق شده است  و کل اعتبار پیش بینی شده چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که نیمی از آن از محل منابع نهاد رهبری و نیمی دیگر از محل منابع وزارت رفاه تأمین اعتبار شد. پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای کمک موردی به مددجویان کمیته امداد یکی دیگر از  مصوبات است که  این کمک ها از دو محل دفتر رهبری و وزارت رفاه در   قالب خرید کالاهای اساسی و لوازم زندگی محرومان اختصاص یافت و تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تأمین اعتبار شده و وزارت رفاه متعهد است که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در قالب تعهدات خود به محرومان این نهاد کمک کند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمک به احداث یا خرید ۶۰۰ واحد مسکونی شهری محرومان با تأمین سهم آورده مسکن مهر افراد تحت پوشش کمیته امداد با سرانه ۷۰ میلیون ریال هم یکی دیگر از مصوباتی است که برای نیازمندان استان به تصویب رسید. کمیته امداد و نهاد رهبری دراین مصوبه هر کدام ۱۲ میلیارد ریال تعهد داشتند و وزارت رفاه نیز ۱۸ میلیارد ریال از مبلغ مذکور را تعهد داشت که هم اکنون ۲۷ میلیارد ریال از این مصوبه محقق شده است وطبق آمار ۷۰ درصد مصوبه محقق شده وتا انتهای سال ۱۰۰ درصد آن جذب می شود.
اهرابی با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه اشتغال از محل اعتبارات بانکی هم گفت:  سهم اشتغال مددجویان کمیته امداد از محل اعتبارات سفر رهبری ۲۴۵ میلیارد ریال بود که باید طی سال های ۹۲ و۹۳  تخصیص داده می شد که از مجموع این تسهیلات، تاکنون افزون ۲۰۱ میلیارد ریال جذب و هم اکنون بیش از ۸۲ درصد از این مصوبه عملیاتی شده است. اهرابی ادامه داد: کمک به احداث و تعمیر دو  هزار و ۱۰۰ باب واحد مسکونی و سرویس بهداشتی و حمام با سرانه ۱۰ میلیون ریال هم از دیگر مصوبات سفر رهبری بود. اعتبار اختصاص یافته به این  مصوبه ۲۱ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ درصد محقق شده است. وی افزود: اختصاص اعتبار برای تأمین یک ماه مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد دیگر هدیه این سفر معنوی بود، میزان اعتبار اختصاص یافته به این مصوبه در مجموع ۱۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال بود که تمامی آن به طور کامل به مددجویان پرداخت شد و صد درصد این مصوبه محقق شده است

انتهای خبر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.